Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.11.2019 23:07 - На по цигара
Автор: allcolorsofhumanity Категория: Изкуство   
Прочетен: 130 Коментари: 0 Гласове:
1



 Из ,,Цигарени истории"(къси разкази колкото цигара). 

На по цигара

Първа дръпка, втора, трета и така нататъкПосле следващата цигара. Започвам да кашлям. Прекалено много изпуших или пък са твърде малко.  Още съм жив, така че трябва да са малко. Добре, значи продължавам. Стяга ме силно  в гърдите, а очите ми сълзят заради дима, който излиза от устата ми и се извива напред в нощта. Ала и той се губи, като всичко останало. А аз  се чудя: колко ли цигари ми останаха в кутията?

 Наоколо е много тъмно. Няма никого,  само една самотна улична лампа ме награждава със своето критично мълчание. Но и то е по-добро  от упреците на капките дъжд, падащи върху паветата, или пък  техните приказки с пожълтелите листа на дърветата. Вятърът ме бичува, а после и той се присъединява към монотонния разговор, пълен с клюки за мен и моите цигари. И при все това е твърде тихо, а на мен ми се говори. Колебая се дали да не им прошепна нещо, но те и без това са твърде бъбриви.

Лампата обаче вече е друго нещо - тя само си мълчи и осветява уличката тъжно, като че се опитва да внесе малко настроени в цялата ситуация. Ето с нея може да се опитам да разменя две думи на по цигара . Само трябва да я преобразя в нещо друго, за да не се чувствам прекалено неудобно, че отнемам от ценното   й време. Все пак и тя си има своите проблеми - безсмислени спорове с мрака, който, макар и в грешка, все печели. 

Ако я направя жена, обаче ще се получи чудесно. Точно така една възрастна госпожа. Не, не, по-добре млада и вятърничава, от онези, които не знаят какво искат, с такава ми се говори.

И ето, тя е висока и стройна, носи ефирна рокличка - бяла на черни точки. Опа..Сгреших, черна на бели точки. Алената й коса е разпиляна по раменете ѝ,  въпреки че навън е изключително студено, на госпожицата изглежда  ѝ е съвсем комфортно.

Още преди да съм казал нещо, по ясните ѝ очи разбирам, че знае всичко.

Разбира се, обаче не казва нищо, само се приближава с елегантна крачка и ме гледа строго.

- Ще може ли една цигара? –  пита студено и скръства ръце пред  гърдите си.

- Не...- поклащам глава отрицателно.

-  Защо? – отвръща ми сърдито.

- Знаеш защо...

- Така е. Знам - възмущава се тя. - Това обаче не го прави по-малко безсмислено.

- И все пак...Взех решение.

Кратка пауза, от онези дето са твърде дълги, та да ги преживееш.

- Защо би искал да умреш, не разбирам ? - прошепва печално тя.

- Цигарите ми почти свършиха...

- Ооо... - потрепва - Колко ти останаха?

- Една...

- И после? - поинтересува се .

- После пак ще се превърнеш в лампа, аз ще съм умрял...- опитвах се да обясня.

- Постъпваш глупаво... Знаеш го нали? Не можеш ли да си свиеш нови цигари ...Винаги има утре, все пак...

- Грешиш, за мен няма утре - прекъсвам я аз. - Предполагам, мога да си свия нови... Тези обаче са специални - с аромат на мента и спомени.

Тя не отговори веднага. Беше ми много ядосана, но въпреки това,  можех да видя как тъгата пробива чаровния гняв като невидимо острие.

- Ти си си виновен! – тросна се тя.  - Нали знаеш?

- Знам - усмихвам се горчиво.

- Тогава защо не се поправиш?

- Вече е късно... Цигарата свършва.

- И няма  следващо утре...? – въздъхва умолително.

- Няма изобщо утре - заявявам.

- Тогава предполагам, че ще угасна – примирява се уморено.

- Че защо ще гаснеш?

- Загубих спора....

- Така е - признавам аз. - Но не пречи да опиташ пак.

- Да... И на теб  ти не пречи да опиташ пак. Но ти се отказа и остави мрака да ме победи. А цигарата ще свърши и аз ще си отида... Ще умреш.Давай смело, направи го! А когато осъзнаеш какво си сторил с тези, които обичаш повече от всичко, лампата вече ще е угаснала...

Знам, че иска да каже още нещо, но не може. Последната ми цигара изгасва и аз я пускам на земята, стъпквам я с крак и затривам всичко завинаги.

,, Лампата вече ще е угаснала" мисля си си,  докато я гледам  как свети.

Нямаше да угасне, не можеше да го направи. Та по-силна е от това, нали я познавам добре...

 Започвам да кашлям отново и тя премигва.... А после светлината изчезва и става наистина тъмно. И това е моментът, когато умирам, защото изпуших последната цигара и изгасих светлините.

Няма нищо…Туко виж моят залез бъде изгрева на следващото утре.

За още харесайте: https://www.facebook.com/All-The-Colors-Of-Humanity-103632091004279/?epa=SEARCH_BOX




Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: allcolorsofhumanity
Категория: Изкуство
Прочетен: 7788
Постинги: 11
Коментари: 6
Гласове: 8
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930